به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان، جواد یوسفی معاون راهداری ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان زنجان گفت: در منطقه زنجان تا به امروز همه تلاشمان بر این بوده تا اهتمام جدی نسبت به شناسایی و رفع نقاط حادثهخیز در محورهای مواصلاتی استان داشته باشیم. وی افزود: جاده بهعنوان یکی از سه عامل اصلی در بروز تصادفات، نقش عمدهای دارد، به همین خاطر باید همه تمهیدات لازم در خصوص ایمنسازی این عامل مؤثر صورت گیرد، هرچند معتقدیم عامل انسانی هنوز بیشترین عامل سوانح جادهای را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه آشکارسازی نقاط پرخطر با تابلو، چراغ چشمکزن، خطکشی ویژه و یا نصب گاردریل، از جمله اقداماتی است که برای توجه رانندگان صورت میگیرد، تصریح کرد: تا به امروز در حدود ۴۷ نقطه پرتصادف و حادثهخیز در محورهای مواصلاتی استان زنجان در کمیسیون ایمنی مصوب شده که اصلاح این نقاط به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
این مسئول با یادآوری اینکه بحث تخصیص اعتبارات در حوزه نگهداری راهها، همواره یکی از دغدغههایی است که از دیرباز تا به امروز با آن دست به گریبان بودهایم، اظهار کرد: علاوه بر کمبود اعتبارات، دغدغه دیگری که با آن مواجهایم، این است که نقاط پرحادثه تمامشدنی نیست؛ چرا که با افتتاح یک مسیر روستایی، تقاطع این محور با راه اصلی یک نقطه پرتصادف محسوب میشود، با این وجود سعی میکنیم با روشهایی مانند اجرای تقاطعهای غیر همسطح، نقاط حادثهخیز در محورهای مواصلاتی استان را برطرف کنیم.
معاون راهداری ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان زنجان با بیان اینکه رفع نقاط حادثهخیز توانسته است تا حدود زیادی تلفات ناشی از تصادفات جادهای را کاهش دهد، بیان کرد: خوشبختانه آزادراههای زنجان از وضعیت مطلوبی برخوردار است و این در حالی است که بیشترین دلیل بروز سوانح رانندگی در این محورها مربوط به عامل انسانی بوده و جاده تأثیر چندانی در بروز این سوانح نداشته است.
نظر شما